Get Adobe Flash player

Vizsgálat: magába foglalja a kórelőzmény felvételét, vérnyomásmérést, fizikális vizsgálatot (szív- és tüdőhallgatózás, hasi és alsóvégtagi tapintásos vizsgálat), diagnózis felállítását és terápiás javaslatot.

Kontroll: az első vizsgálatot követő 4 héten belüli megjelenés, ami az előző vizsgálat során javasolt és időközben elvégzett vizsgálat eredményének megbeszélése, esetleg a diagnózis és terápiás javaslat újraértékelése.

EKG: a szív elektromos tevékenységének vizsgálat a végtagra és a mellkasi helyezett elektródákon át elvezetett jelek segítségével. Magába foglalja a görbe számítógépes rögzítését későbbi összehasonlítás céljából.

Szív ultrahangvizsgálat: ultrahang nyaláb segítségével tapogatja le a szívet, ami lehetővé teszi a szív üregnagyságainak, a szív teljesítményének, a billentyűk állapotának, a szíven belüli áramlási viszonyoknak a meghatározását. Magába foglalja a legfontosabb adatok számítógépes rögzítését későbbi összehasonlítás céljából.

ABPM vizsgálat: a betegre helyezett automata vérnyomásmérővel végzett programozott vizsgálat, amely általában nappal 20, éjszaka 30 percenként megméri a páciens vérnyomását és azt a készülék memóriájában rögzíti. A mérési adatok másnap speciális számítógépes programmal kiolvashatók és feldolgozhatók. Segítségével – kérdéses esetben -megerősíthető vagy elvethető a hipertónia diagnózisa, megállapítható a 24 órás valamint a nappali és éjszakai átlagvérnyomás, továbbá számos kalkulált adat, melyek segítenek a magasvérnyomás betegségben szenvedők szív- és érrendszeri kockázatának meghatározásában. Egyénre szabható segítségével a vérnyomáscsökkentő kezelés. Magába foglalja a teljes vizsgálat számítógépes rögzítését későbbi összehasonlítás céljából.

Holter EKG vizsgálat: a betegre helyezett miniatűr EKG, amely memóriájában 24 órán keresztül rögzíti a beteg szívének elektromos tevékenységét. Elsősorban a szívfrekvencia, az esetleges ritmus- és vezetési zavarok, valamint a szív tünetmentes oxigénhiányos állapotainak (isémiás terhelés) meghatározására és kockázatbecslésre alkalmazható.

Végtagi doppler vizsgálat: ultrahangos vizsgálat, amely az alsóvégtagok áramlási viszonyainak mérésével a verőér szűkületének kimutatására, a boka-kar index meghatározásával a páciens szív- és érrendszeri kockázatbecslésére szolgál.

Arteriográfia: speciális vérnyomásmérő berendezés, amely számítógépes elemzés segítségével meghatározza a verőereken a pulzushullám terjedési sebességet, amely arányos az érelmeszesedés fokával, így állapotfelmérésre és kockázatbecslésre alkalmas. Magába foglalja a teljes vizsgálat számítógépes rögzítését későbbi összehasonlítás céljából.

Koleszterin és vércukor meghatározás: egy csepp vérből, néhány perc alatt megadja a két legfontosabb rizikótényező értékét.